Koroknay Dániel Tehetséggondozó Általános Iskola felvidéki barangolása

Nyomtatóbarát változat

A „Határtalanul!” pályázat keretében 2018. szeptember 17-20. között Felvidékre látogattunk. A kirándulást megelőzően sok ismeretre tettünk szert a tájékoztató és előkészítő órák során. Tájékozódtunk az úticélok legfontosabb nevezetességeiről, történelméről, irodalmi és művészeti vonatkozásairól. A négynapos kirándulás első állomása Rozsnyó volt, ahol látogatást tettünk a Fábry Zoltán Óvoda, Alapiskola és Szakközépiskola épületében, megismerkedtünk az iskola működésével és mi magunk is bemutatkoztunk. A látogatásunk alkalmából ajándékot adtunk át az ottani diákoknak és nevelőknek. A következő állomás Betlér volt, ahol megtekintettük az Andrássy-kastélyt és parkot, az Andrássy Mauzóleumot. Este Rimaszombatra érkeztünk, ahol csapatjáték keretben ismételtük át az aznapi élményeket. Másnap Rimaszombat városát érintve utaztunk tovább Késmárkra. A csodálatos várépületet és a várost bejárva sok-sok információval gazdagodtunk, megkoszorúztuk Thököly Imre fejedelem síremlékét az evangélikus templom újabb épületében, majd megcsodálhattuk a közvetlenül mellette álló régi evangélikus fatemplomot is. A harmadik napon a szép idő lehetővé tette, hogy a Felvidék természeti szépségeit is megcsodáljuk és egy kis túra keretében ízelítőt kaptunk a Szlovák paradicsom gyönyörű tájaiból is. Ez követően Lőcse és Igló városait játékos felfedező feladatok keretében ismerhettük meg.  Az estét most is a napközben szerzett ismeretek összegzésével zártuk. A negyedik napon hazafelé indulva Kassa városával ismerkedtünk meg, sétánk során megcsodálhattuk a történelmi belváros épületeit. A Szent Erzsébet-dómban megkoszorúztuk II. Rákóczi Ferenc sírját. A Rodostói házban részt vehettünk egy tárlatvezetésen, ami felejthetetlen élményt nyújtott számunkra, megismerve II. Rákóczi Ferenc és családja történetét. A tanulmányi kirándulás utolsó programja után a kora esti órákban érkeztünk haza Mádra, sok-sok élménnyel és ismerettel gazdagodva.

A kirándulásról készített videó itt tekinthető meg: Felvidéki barangolás